Khamis, 11 Februari 2010

Aduhai......................

baruuuuuu je blk jmpa cfu
tq cfu byk ilmu dapat heheheh.
lepas balk td, onway balk umah tpk satu benda yang slalu menjadi masalah besar bagi penternak kecik yang kureng pengetahuan dan pengalaman macam gua nih..........
jeng jeng...... masalah terbesar bagi gua KOS MAKANAN AYAM.
tak tau ler kalau orang lain kan kan kan.........tp bagi gua ni bagi gua kos makanan merupakan satu perkara yang membebankan.. bayang kan lerrr......kene tunggu 6 ke 7 bulan baru blh jual ayam kampung ORI...sepanjang tu kono la polak bagi makan tak sudah2... kalau bela seko ok jerr........ alaaa macam kalau ada anak 2 dgn ada anak 11.anak ckit takde mslh nak bagi makan, tapi kalau ramai????... apa yg paling penting kan bagi makan anak kito tu... nak bagi anak gua makan...nak bagi besar.
makan la polak kene yang sesuai..yang berzat bak kate cekgu pj makanan seimbang.......
sebenarnya ler.........
kalau ikut logik pemikiran gua ni adik bradik gua ni 11 org. mak ayah keje kampong jer...kais pagi makan pagi. kais petang makan malam. anak2 still membesar dan hensem polak tu huhuhu......
APA RASIONALNYA??????????
RAHSIANYA........ bagi gua laaakan........gua yang duk kat kampung bnyk benda2 yang percume yang mak ayah gua boleh dapati secara percume dan gua rase still SEIMBANG. rasenyer jer ler ( sbb tak penah kire kalori makananan yang keluarga gua makan )
mcm tu la jogak lah time gua beler ayam kampung ORI ni. banyak benda yang gua boleh bagi makan kat ayam2 gua secara morah2 atau pun percume......... catatan esok gua nak tunjukkan makanan yang gua bagi kat ayam2 kampung gua.........n still ayam2 gua ni membesar bak JOHAN.
jadi gua ni still boleh bertahan selama 6 atau 7 bulan untuk membesarkan ayam2 gua tu........
SEMPOI gua cakap luuuuuuuuu

Tiada ulasan:

Catat Ulasan