Ahad, 15 Ogos 2010

Tinggal berbaki 20 ekor....

wah2................
dari seramai aritu................
dari semeriah2 aritu................
tinggal berbaki tak sampai 20 ekor.
waduh2.......... sayu.
anak2 ayam kg ori memanjang terus gak terjebak dalam kancah pembunuhan ni...
bayangkan tiap2 ari lebih 30 ekor terkujur kaku.
yang dewasa termasuk yang otai2......menyembunyikan atau tertunduk malu sambil bernafas dalam kesemputan.....
kalau malam mengintai diorg tdo pn sayu...
geli2 pn ada gak.
macam bunyik ajis, sudin dan ramlee mendengkur.........
heheheheh........
semalam rakan ternak dari melaka ( saudara kamal ) mencadangkan rawatan menggunakan panadol bagi ayam dewasa dan axtifast bagi baby2 ayam tu.
ayam opah tengah menunggu & menanti keputusan hingga esok hasil ubatn2 manusia ni.
takut ubat tu kurang berhasil tidak seperti rakan ternak ini terima yang berjaya menyembuhkan ayamnya..........
almaklum ler kat reban opah ..... ayam2nya dah parah dahhhhhhhh.
layak masuk icu dah...
tp apa2 pn
ayam kg opah skng dah kehabisan modal nak pk mcmana nak selamatkan ayam2 yang berbaki nih.................
jadi usaha termampu kami skang berdoa jer lerr....
pas2 teraweh doa2 harap2 sok takde kematian lagi.
arini 7 ekor termasuk sekor lagi champion laga tertunduk layu....
sekian.

3 ulasan:

  1. ujian ni..harap bnykkan bsabar~

    BalasPadam
  2. yang baby try bagi cortal..ayam abng sebenarnya berapa ekor..jangan lepas untuk elakkan penularan dari luar..

    BalasPadam
  3. yg bby ada la dlm 300....
    kortal tu nak bg mcmna?
    seko sebijik ker

    BalasPadam