Sabtu, 19 Mac 2016

Jangan Ghairah Sangatt...jgn gelojohh....

alkisah...
maka murkalah sultan Melaka apabila mendengar perkhabaran Hang Tuah berkenen2 dgn gundik istana..
tanpa berfikir panjang terus menjatuhkan hukuman bunuh kepada Laksamana Hang Tuah...

Pehhh... introooooo heheheh

Harini wak nak sembang2 berkaitan sifat manusia...
wak pn manusia...
sifat kita yang terlampau ghairah dan akibatkan gelojoh..
dunia penternakan ni luas..banyak cabang..
untuk terjun dalam dunia yang belum pasti ni kene perlu berhati2...
jgn terlampau ghairah dengan menabur duit tanpa tujuan yang pasti...

1.    Macam wak dlu2laaa...
dek kerana ghairah dengan permintaan anak ayam kg asli yang terlampau tinggi wak melabur ribuan ringgit membeli induk tanpa memikirkan status kesihatan induk..
induk yang wak beli rupanya pembawa penyakit berjangkit..
akibatnya wak mengalami kerugian belasan k kerana pembelian yang merugikan tuu..
 lain kali pk molek2 sebelum bertindak....

 2.  Bayar yuran kursus...
ishhh tak baek ngungkit bayaran yuran kursus...
heheheh tak berkat ilmu..
bukan itu maksud wakkk...
hehehe rasanya mcm tak berbaloi bayar yuran 700/800 untuk bela ayam 20 ekor kat belakang rumah..
yesss...ilmu tu ada harganya
tapi rasanya kalau kita boleh dapatkan ilmu tu secara percume kan lebih baek..
dalam atok google mcm2 ilmu yang kita boleh peroleh...
kalau nak bertok guru...
datang je jumpa wak ajin... hehehhe
kita share pengalaman....
percume..tiada bayaran...

3. ..... bersambung



Tiada ulasan:

Catat Ulasan