Selasa, 16 Februari 2010

QONG C FA CAI...........

ALHAMDULILLAH.......
sempena raye cine nih abis ayam kampung gua kene makan besar.............
diorang makan besar..........gua pon tumpang "makan besar" jogak......... alaaaa macam ala2 makan BESARRRRRRRRR PUNYAAA...heheh
diorang ni time beli mmg x kesah harga...
sebot harga jer diorang terus bayar............
pehhhhhhhh. Ontong opah!heheheh
tapi...............
bila tengok reban macam sepi jer...........
rase mcm sayu polak.
dah kureng berseri2 reban opah.
dah kureng berebot ayam makan...
dah kureng ayam berkokok....
tapi................
heheheh
poket adda tebal ckit ler...
boleh ler stanby nak wat pusingan akan datang polak.
kali ni gua nak try mcm saranan ctypull.
nak try bela sampai 500 ekor
heheheh
kalau x sampai jumlah tu ponn...dapat2 separoh pon jadiklahh
bukan pee
nak bagi sronok semula time bagi makan tu
ALHAMDULILLAH jogak........
ayam dah start byak bertelo semula
incubator penuh jer..
geram je rase nak tempah incubator yang BESARRRRRRR PUNYA...
tapi...........
ntah ler..
kene sabar dlu kot..
byk benda yg kene pk2kan.
DENGAR citer..........
kampong gua skang tengah kecoh ada org tetak kambing.........
sian kambing tu jadi KAMBING ITAM...
mungkin pasal pergaduhan antara manusia
dia jadi mangsa
manusia12x...bekkkkk bekkkkkkkkkk
SIAN kambing tu x pasal2 kene tetak...
PK2..... ingat nak kene buat safety ckit...
kene buat pagar yg ok ckit....
tp mudah2an jgnnnnnnnnn ler ada manusia yang ada hasad dengki kat gua...
gua ni insan lemah.........jgn ler aniaya kat gua........
amin

Tiada ulasan:

Catat Ulasan